Un total de 56 alumnes dels instituts
Juan Manuel Zafra, Joan Boscà, Consell de Cent, Trinitat Nova, Sant Andreu i
Joan Fuster van participar el dilluns 13 de novembre en els Jocs Mariners del
Grumet Èxit, un projecte del programa Enginy que el Consorci d'Educació duu a
terme juntament amb el Museu Marítim de Barcelona.
La jornada es va celebrar a la platja
de la Barceloneta i va ser un punt de trobada dels alumnes dels diferents
centres que participen en el programa Grumet Èxit aquest primer quadrimestre i
els dona l’oportunitat de relacionar-se mitjançant el joc. És una de les
sessions d’aquest programa que està dedicada a jocs que transmetin els valors
de la vida a bord d’un vaixell: treball cooperatiu, esforç, entesa,
complicitat.
Hi van participar un total de 56
alumnes dels centres educatius que estan implicats en el programa aquest primer
quadrimestre del curs 2017-2018: els instituts Juan Manuel Zafra, Joan Boscà,
Consell de Cent, Trinitat Nova, Sant Andreu i Joan Fuster van participar el
dilluns 13 de novembre en els Jocs
Un taller de navegació tradicional adreçat a
l'alumnat d'ESO
El programa Grumet Èxit: aprendre a
través de la navegació tradicional és un dels tallers per a la diversificació
curricular del programa Enginy del Consorci d'Educació (fins aquest curs,
programa Èxit 2) que es duen a terme en entitats o institucions de la ciutat.
Va iniciar-se de manera experimental amb el suport de la Inspecció educativa el
curs 2003-2004 sota el nom Tallers en contextos no escolars (TECNE).
Les sessions del Grumet Èxit es
realitzen al Museu Marítim i acosten la navegació a vela tradicional a joves
estudiants d’ESO. A bord del Far Barcelona, el Far Barceloneta o el Far de
Cabrera, els nois i noies que participen en el programa reben formació de la
tripulació, que inclou aspectes teòrics i pràctics relacionats amb la
navegació. Tenint el vaixell com a «aula flotant», els alumnes aprenen
conceptes relacionats amb el currículum escolar però aplicats a un context
real, ja que s’integren en les feines diàries i en la vida a bord, i
col•laboren braç a braç amb la tripulació.
Els aprenentatges teòrics a bord del
vaixell es complementen amb dues sessions llargues de navegació i, finament,
amb una prova d’avaluació.