Per què sent un centre d’Educació Especial ens presentem a
concursos de micro relats
Era l’any 2000, a castellà treballàvem
les descripcions i varem posar als alumnes un
exercici sobre pirates. Els resultats
ens van sorprendre, en poques línies condensaven l’essència d’una historia de
pirates, totes eren diferents però totes eren una autèntica història de
pirates. Els alumnes van il·lustrar cada petit relat, els varem enquadernar
tots junts i va néixer els primer llibre editat (de manera artesana) per
l’escola Gavina.
A partir d’aquest primer llibre de pirates,
gairebé cada curs hem editat contes o llibres de relats, ha estat una bona
manera de motivar als nostres alumnes a l’escriptura.
Fa dos cursos una entitat ens va convidar a
participar a un concurs de micro relats sobre el reciclatge. L’hàbit que ja
teníem tots, alumnes i professors, d’escriure amb una finalitat més enllà de la
llibreta, ens va porta el segon premi nacional d’Espanya.
Va ser la segona sorpresa de l’àrea de
castellà, ens va refermar que seguíem un camí encertat: Escriure amb una
finalitat que vagi més enllà de l’assignatura, el fer-ho bonic per ser llegit
per altres, per ser més que un simple exercici de castellà, la possibilitat que
allò transcendeixi més enllà de l’escola, és una font de motivació per escriure
bé, amb correcció i imaginació.
Aquest al·licient ens dóna el plus d’esforç
que fa falta quan estàs acostumat a que tot més aviat et surti malament i no
pots seguir el ritme dels companys de la teva edat i has d’anar a un centre
especial.
Ara l’any 2015 el concurs de micro relats de pirates ens porta al tema
d’inici. Els pirates i les seves històries són en l’imaginari de tots i ara els
nostres alumnes sobrepassen les 150 paraules que ens demanen, escriuen molt més
i no es pot escurçar perquè el seu relat està ben trenat i no sobra res. Junts hem après a escriure
més i millor.
Ramona Guiu i Ambrós
Professora de castellà i logopeda de l’escola d’Educació
Especial GAVINA