El Cicle Mitjà de Formació
Professional d’Atenció a Persones en Situació de Dependència (TAPSD) té com
a objectiu que l’alumnat pugui atendre les persones en
situació de dependència, en l'àmbit domiciliari i institucional, per tal de
mantenir i millorar la seva qualitat de vida. En el currículum d'aquests
estudis trobem el mòdul professional 4, en el qual l’alumnat vetlla per
omplir amb qualitat el temps d’oci de les persones en situació de dependència.
El seus espais de treball seran domicilis i/o residències en els quals hauran
de preparar activitats d’oci per al gaudi dels usuaris.
Els nostres objectius
com a professores a l'hora d'organitzar aquesta activitat eren:
o
Preparar
l’alumnat per a la confecció d’activitats culturals i d’oci destinades als
col·lectius en situació de dependència: gent gran, discapacitats, malalts
mentals, infància en risc, entre d’altres.
o
Implementar les diferents activitats
amb usuaris/es d'aquests
col·lectius,
preferentment, del Raval.
o
Conèixer els diferents equipaments
culturals que ofereix el barri
o
Gaudir de les activitats.
Així doncs, i gràcies
als/les responsables dels diferents Serveis Educatius l'alumnat de segon de
TAPSD ha participat aquest curs en el projecte APADRINA EL TEU EQUIPAMENT, que
és una iniciativa coordinada per la Fundació Tot Raval amb el suport de Raval
Cultural que impulsa la col·laboració entre els grans equipaments culturals i
centres educatius del barri per desenvolupar projectes dins els currículums i al llarg del curs escolar.
Entre les diferents
sortides destaquem aquí la que vam fer el dia 27 de febrer al Museu Marítim a les 10 del matí,
amb un grup d'usuaris/es de la Residència Mil·lenari. Vam fer dues activitats:
en primer lloc una visita al pailebot Santa Eulàlia, on desprès de recórrer el
vaixell vam fer un taller de nusos. Vam continuar la visita al MM, i a
l'aula-taller vam fer l'activitat “Crea el teu propi vaixell” amb la closca
d'una nou.
D'una primera idea inicial
molt senzilla l'alumnat va acabant organitzant una sortida amb una vintena
d'avis/es que va resultar un èxit, tant per a la preparació professional de
l'alumnat, com per els usuaris/es que ens van acompanyar.
M. Pilar Cobo i Úrsula Soms
Professores de l’Institut
Miquel Tarradell